2012. december 21., péntek
























Ösztönösség élmények. Ausztria, Karintia, Gmünd városa, 2012 nyara és az "Alvó szegek a jéghideg homokban" sorozat. Ennyit a helyszínről.


Jöjjön egy kisebb idézet gyűjtemény:

Memento Mori - latin közmondás: Emlékezz a halálra, vagy Emlékezz a holtakra... Susan Sontag is ír ehhez kapcsolódóan: "A fénykép a halandóság leltára. Elegendő egy érintés, s a pillanat megtelik poszthumusz iróniával"


Pilinszky János: Négysoros 

Alvó szegek a jéghideg homokban.
Plakátmagányban ázó éjjelek.
Égve hagytad a folyosón a villanyt.
Ma ontják véremet.

Legvégül az ösztönösség tapasztalatról, bár kicsit ködösen: Mikor Ausztriában voltunk velem volt egy mérhetetlen nagy magányosság, egyedül lét, egy furcsa vágyakozás... valamiért mindig a Négysorost ismételgettem... úgy éreztem úgy kell fotózzak, mint ez a vers. Ott és akkor nem értettem. Hazatérve publikáltam a sorozatot, majd kaptam egy reakciót, most nevezzük csak Meggyespite Kisasszonynak, írta, hogy ez a cím, ez a vers... a kedvence... míg odavoltam a fejében járt ... nem tudta az okát... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése