2013. november 19., kedd



Én-tanulság
Self-empirism



Alkalmam nyílt föltenni magamnak néhány kérdést: ki vagyok én? Ki vagyok én valójában? Honnan kezdődik az én, mint olyan és hol ér véget a tanulás, tapasztalat lerakódás-kövülete. Vajon az erről való gondolkodás már az én része?  - egyértelműen nem én vagyok az első aki ezt a kérdéskört feszegeti, boncolgatja. - Egy lépést hátrább, és szemlélve, szeletelve a logikai szikével. - keleti bölcsek, görög filozófusok, modern utódok, mind...

Én csak föltettem a kérdéseket. (...) Nem, nem jó kifejezés, lehetőségem volt beszélgetni róla.
Egy folyamat, folyamatos analízis, egy túra-monotónia, erdő hangok, illatok, látványok között. Megálltunk pihenni, egy nagyobbacska tisztásnál. Kényelmes domboldal vacokban süttettem a hátamat a novemberi nappal, kicsit kívülhelyezve magamat a jelenlévő emberi környezeten, társaságon. Felhúzva a nyolcadik bölcseleti kerítést. Alma-majszolás közben vettem észre ezt a kvázi-fűcsomót, vagy flóra-konglomerátumot. Sokáig nézve hasított belém a tudat, vagy bukkant föl a felismerés szabad asszociációk tengermélyéről, hogy ez az én működésének szimbolikája.
Kattant a zárszerkezet.


I had the opportunity to ask some questions. Me from myself. Who am I? Who am I, really? Where is the border between my Self and and the knowledge, empiric, experience. Is the thinking about this topic the part of the Self already? - I am not the first who ask this question, for sure - eastern wits, ancient philosophers, and modern ones, all of them...

I just asked the questions. (...) Nope, I just had the opportunity to make a conversation about it. It was a flow, a procession. A continous analysis, a hike-monotonity, wood sounds, smells, scenes, views. We stoped to rest a bit at a bigger glade. I sat down at a comfortable copside lie. Sunbathed in the poor sunlight of november. I made myself a bit outsider from the local human community, placed around myself the eighth fence of the philosophic. I ate an apple when I recognized this flora-conglomerate. I look at it for a while till I realied: this is the symbolic workflow of the self
An exposure was taken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése