2013. július 15., hétfő

Ez egy két részes bejegyzés lesz építészetről, helyről, városantropológiáról, személyes benyomásokról, kommunikációról, összességében a hely szelleméről. Második rész. (english text below)


 A korábbi poszttal azonos helyszínen készült specifikus fotográfiai analízisnek lehetünk most a tanúi. A Konzum, mint elsődlegesen vasútállomási épület, elengedhetetlenül, nélkülözhetetlenül, és feltétlenül kommunikálnia kell az emberekkel, a körüllakókkal. A vizsgálatom határmezsgye a szisztematikus építészeti, esztétikai, "fotóművészeti", antropológiai tudásterületek és az önreflexió között.

Mi is ez a kommunikáció amit az épület folytat a környezetével?
Meglátásom szerint funkcionális egyirányú információátadásra alapozott történettel van dolgunk. Ez az első közelítés. Az ad-hoc hely-szellem-felmérés első rétege az épület és a környezet közötti kapcsolat, kommunikáció viszonyok feltárása volt.


So now we can strart the english text: I think it couldnt be as perfect and anthropologically suffocated as the hungarian one, sorry for it.

As I mentioned earlier, this is the second of a two part story, about the architectural meaning layers, communication strategies, and the genious-loci.
 As in the previous post, these pics were made at the same location, in Konzum Court, Tatabánya. Now I try to analyse on a specific photographical way. The Konzum as an originally-build-for-railwaystation, from its origins need to communicate with the peoples, the perioicoses. My study is on the border between the systematic architectural, aesthetical, "art-photographical", anthtropological knowledge base and the self reflection.

So, what is exactly this communication what the building doing?
I found that this is an functional one-way information transfer. This is the first meaning-layer. I tried to study firstly the genious-loci, the meanings, and communications between the building and the surrounding.

Végre a képek - Finally the pictures

A takart jelentés

A vizuális és hang alapú kommunikációs eszközök materializálódása a környezet tükrében. Egyrészt a jelentések, kommunikációs aktusok takartak a képkompozíció szemszögéből, másrészről, a leromló, kényelmesen tragikusnak nevezhető piac teret díszudvarnak nevezni az eufemizmus magasiskoláját reprezentálja.

The hidden meaning
The materialization of the visual and the voice-based communication tools, in the mirror of the envinronment. These meanings, acts of communications are hidden a bit, covered a bit from the aspect of the picture composition, on the other hand they put the name "parade ground" (in hungarian, on the sign: díszudvar) on this deteriorating, 'can say comfortably: tragic area of the market, this represent the highest level of euphemism.


A fizikai valóságok

A materializmus berkeiben mozgó közlésmódok képét nézi a spectator. A fotográfiai jelentésréteg a könyörtelen barkácsmegoldások alkalmazását prezentálja, ugyanakkor a fenntartó által felszerelt különböző "ornitológiai prevenciós eszközök" a fizikai, direkt kommunikáció, a bántalmazás társalgási rendszereiként koncípiálhatóak.

Physical realities

The spectator look at on the pictured communication acts of the materialism. The photographical layer represent the ruthless home made solutions, as well that spike-anti-bird-somethings can be concipied as the phisycal-abuse-communication.


 Hang és képiség

Az épület kommunikációs jelenségeinek fontos elemei a viuzális és audionális kommunikációs stratégiák egyszerre, egymást erősítő alkalmazásmódjai: "Fennen hangoztatom, hogy ez itt a vasútállomás" - szegény valóság

Sounds and visuality

The auditional and visual communication strategies stay in the focus of the bulding-communication -phenomenon. They strenghtening each other: "THIS IS A RAILWAYSTATION" - poor reality


Az utolsó kép a direkt kommunikáció 
Direkt módon állítja elő a képmezőn belül található tartalom, hogy "Állj, ne tovább, tilos". Nincs kertelés, nincs hely szabályszegésre. Az egyetlen csalás a KRESZ szimbólumkészletének alkalmazása, melyet a képkivágás, kompozíciós elemek igyekeznek elfedni, aképpen, hogy a jelentéstartalmat erősítik föl a formák és kontrasztok játékával.

The final picture is the direct communication
The object in the picture-field create on a direct way the message: "Stop, dont go further, do not". There is no way to find other solutions, just keep the rule, the law. The only cheating is the usage of the traffic sing, but the compositions of the other object try to strenghtening its direct communication acts.



Hurráantropológia. Ennek a sorozatnak az elején írtam, hogy önreflexióról is szól, mint egyébként a legtöbb produktumunk. Ez a rész következik most. 
A kommunikáció nagyon finom, árnyalt, sokrétű, szimbólum és jelentésgazdag, állandó és kötelező félreértésekkel terhelt valami. Én az elmúlt napokban nagyon sokat tanultam, hibáztam, láttam át és be. Egyszerűen a cél eléréséhez alkalmatlan kommunikációs formát, stratégiát választottam. Belátható módon ebben van mit fejlődni. 
Ajánlom ezeket a képeket Ágnesnek és Katának.

Hurrayanthropology. In the begining of this photo series, I wrote that, this is allabout self reflections,  as the most of our products.
The communication is very sophisticated, have a lot of layers, rich in symbols and meanings, come allways with misunderstandings. Personally I studied a lot, made a lot of mistake, see trough a lot. In a lot of case I used a bad, and unuseful way of communication.
Now I see, I have to develop myself in these topic (as well)
I would like to recommend these pics to Ágnes and Kata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése